2023 – Yurt Dışından/Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabulü Kapsamında Üniversite Senatosu Tarafından Kabul Edilen Sınavlar/Diplomalar ile Başvuru İşlemleri (1. BAŞVURU DÖNEMİ)

Yayınlanma Tarihi: 25-01-2023

1. başvuru döneminde, Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar ile başvurular 1-27 Şubat 2023 tarihleri arasında alınacaktır.

 

Başvurular 27 Şubat 2023 tarihi saat: 23:59’a kadar uzatılmıştır.

 

 

Dokuz Eylül Üniversitesi’nin yurt içinde hiçbir ilde ve yurt dışında hiçbir ülkede temsilciliği ya da bürosu bulunmamaktadır. Dokuz Eylül Üniversitesi, uluslararası öğrenci alımında hiçbir kurum, kuruluş veya kişiye kendi adına başvuru yapma, yaptırma, alma veya öğrencilere ulaşma yetkisi vermemiştir. Adayların başvurularını bireysel olarak yapmaları gerekmektedir. Bu konuda yetkili olduğunu söyleyen ve kendilerini Dokuz Eylül Üniversitesi’nin temsilcisi olarak tanıtan şahıslara veya şirketlere lütfen itibar etmeyiniz. Başvuruyla ilgili tüm bilgiler internet sayfalarımızda mevcuttur. Yaşanacak sorunlardan Üniversitemiz sorumlu olmayacaktır.

 

Başvurular sadece online alınacak olup şahsen, posta ya da e-posta yolu ile başvuru kabul edilmeyecektir. Başvuru için herhangi bir basılı belge göndermenize gerek yoktur.

 

DİKKAT!

Ortaöğretimini (lise) henüz tamamlamamış olan adaylar ile yükseköğretim kurumlarının 2023 yılında düzenleyecekleri yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabul sınavlarına (DEYÖS, YÖS) henüz girmemiş adaylar için ayrıca başvuru alınacaktır.

 

Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlardan/diplomalardan birine sahip olmayan adayların, Üniversitemiz tarafından yapılacak “Dokuz Eylül Üniversitesi Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (DEYÖS)” na başvuru koşulunu sağlamak şartıyla 2. başvuru döneminde başvuru yapmaları gerekmektedir.

 

Türkiye’de bir yükseköğretim kurumuna kayıt yapılabilmesi için ortaöğretimin (lise) tamamlanmış olma şartı bulunduğundan, ortaöğretimini (lise) henüz tamamlamamış olan adayların başvuru koşulunu sağlamak şartıyla 3. başvuru döneminde başvuru yapmaları gerekmektedir.

 

“Dokuz Eylül Üniversitesi Yurt Dışından/Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabulü Başvuru, Yerleştirme ve Kayıt Takvimi” için tıklayınız

 

Başvuru işlemine başlamadan önce başvuru koşullarını dikkatlice okumanız gerekmektedir.

 

Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar listesi için tıklayınız

 

2023-2024 eğitim-öğretim yılı yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü programlar & özel koşul ve açıklamalar için tıklayınız

 

2023-2024 eğitim-öğretim yılı için öğrenim ücretleri için tıklayınız

(2023-2024 eğitim-öğretim yılı öğrenim ücretleri hakkında Cumhurbaşkanı Kararı henüz Resmi Gazete’de yayımlanmamış olup öğrenim ücretlerinde değişiklik olması durumunda tablo güncellenecektir.)

 

Başvuru ve Tercih Kılavuzu için tıklayınız

 

Online Başvuru için tıklayınız

 

Dokuz Eylül Üniversitesi, 10 yerleşkede 18 Fakülte, 2 Yüksekokul, 1 Konservatuvar, 6 Meslek Yüksekokulu ve 7 Enstitü ile eğitim vermektedir. Adayların tercih yapmadan önce yerleşkelerimiz hakkındaki bilgileri incelemesinde fayda bulunmaktadır.

 

Yerleşkelerimiz hakkında bilgi için tıklayınız

 

Özel Yetenek Sınavı Hakkında Önemli Bilgi:

Özel Yetenek Sınavı sonucu ile öğrenci kabul edilen programlarda öğrenim görmek isteyen adayların da başvuru ve tercih işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir. Ancak, bu adaylar için merkezi bir yerleştirme yapılmayacak olup başvuruları kabul edilen adaylar ilgili birimin özel yetenek sınavına tabi tutulurlar. Özel Yetenek Sınavında başarılı olan adayların kayıtları yapılır.

 

Özel Yetenek Sınavı Sonucu ile Öğrenci Kabul Edilen Programlar için tıklayınız

 

(*) “Özel Yetenek Sınavı” başvuru, sınav ve kayıt takvimi ile açıklamalar tablosu daha sonra http://www.deu.edu.tr ve http://deyos.deu.edu.tr sayfalarından ilan edilecektir.

 

Başvuruda Sisteme Yüklenmesi İstenilen Belgeler:

1. Sınav Sonuç Belgesi/Diploma Aslı:

Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar listesinde yer alan ve başvuru formunda beyan edilen sınav sonuç belgesinin/diplomanın aslının PDF formatında sisteme yüklenmesi talep edilmektedir.

2. Sınav Sonuç Belgesi/Diploma Tercümesi:

Beyan edilen sınav sonuç belgesinin/diplomanın resmi makamlarca (Türk Konsolosluğu, noter, yeminli tercüman) onaylı Türkçe ya da İngilizce tercümesinin aslının PDF formatında sisteme yüklenmesi talep edilmektedir. (YÖS Sonuç Belgesi ile başvuru yapan adayın ya da SAT, ACT vb. İngilizce bir sınav sonuç belgesi ile başvuru yapan adayın bu alana aynı belgeyi tekrar yüklemesi gerekmektedir.)(Kayıt hakkı kazanılması durumunda sınav sonuç belgesinin/diplomanın sadece Türkçe tercüme kabul edilmektedir. (SAT ve ACT hariç))

3. Transkript:

Ortaöğretim kurumundan alınmış onaylı transkript ve resmi makamlarca (Türk Konsolosluğu, noter, yeminli tercüman) onaylı Türkçe ya da İngilizce tercümesinin aslının PDF formatında sisteme yüklenmesi talep edilmektedir.

4. Pasaport/Kimlik:

Pasaportun ya da Geçici Koruma Kimlik Belgesinin fotoğraflı kimlik bilgilerinin yer aldığı sayfasının taranmış halinin PDF formatında sisteme yüklenmesi talep edilmektedir.

5. Fotoğraf:

Adayın dijital ortamda bulunan fotoğrafını sisteme yüklemesi gerekmektedir. Bu fotoğrafın, adayın kolaylıkla tanınmasını sağlayacak şekilde net, yüzü açık, cepheden ve son 6 (altı) ay içerisinde çekilmiş resmi ve vesikalık fotoğraf (4,5 x 6 cm) formatında olması zorunludur. “Dosya Seç” butonuna basarak yüklediğiniz fotoğraf, bu alanda görüntülenecektir. Fotoğraf mutlaka JPG formatında olmalıdır. (Güneş gözlüğü vb. aksesuarlar ile mat, karanlık veya uzak mesafelerden çekilmiş fotoğraflar kullanılmamasına özen gösteriniz.)

6. Başvuru Koşulu Belgesi:

Başvuru formunda seçilen başvuru koşulunun gerektirdiği ve aşağıda belirtilen belgenin PDF formatında yüklenmesi gerekmektedir.

  • Yabancı uyruklu ya da haymatlos (vatansız) olan adayın, pasaportunun ilk sayfasını (kişisel bilgiler sayfası) ya da kimlik/geçici koruma kimlik belgesini yüklemesi gerekmektedir. (Dosya uzantısının PDF olması ve boyutunun en fazla 5 MB olması gerekmektedir)
  • Türk vatandaşlığından çıkma izni olan ya da “Mavi Kart” sahibi adayın, Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi’ni ya da Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği’ni (E-Devlet hizmeti üzerinden alınan belgeler geçerlidir) (Vatandaşlıktan çıkma tarihi mutlaka belgede belirtilmelidir) veya Mavi Kart’ını yüklemesi gerekmektedir. (Dosyalar 1 dosya olacak şekilde birleştirilmelidir. Çünkü sadece 1 dosya yüklenebilmektedir. Dosya uzantısının PDF olması ve boyutunun en fazla 5 MB olması gerekmektedir)
  • Doğumla yabancı uyruklu iken sonradan kazanılan vatandaşlık ile T.C. vatandaşlığına geçen/bu durumdaki çift uyruklu adayın, Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği’ni yüklemesi gerekmektedir. (Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği’nde; adayın kendisi, annesi ve babasının da bilgilerinin yer alması gerekmektedir)(Türk vatandaşlığını kazanma tarihi mutlaka belgede belirtilmelidir)(Dosya uzantısının PDF olması ve boyutunun en fazla 5 MB olması gerekmektedir)
  • T.C. uyruklu olup lise öğreniminin tamamını K.K.T.C. hariç yabancı bir ülkede tamamlayan (Ortaöğreniminin (lise) tamamını K.K.T.C. dışında yabancı bir ülkedeki MEB nezdinde açılmış Türk okullarında tamamlayanlar dâhil) adayın, Lise Diploması/Mezuniyet Belgesi ve transkript/onaylı belge (lisenin tamamını yurt dışında okuduğunu kanıtlayıcı belgeleri (Transkript, karne, Göçmen Kaçakçılığıyla Mücadele ve Hudut Kapıları Daire Başkanlığı’ndan alınan Yurda Giriş/Çıkış Belgesi vs.)) yüklemesi gerekmektedir. (Orijinal Diploma/Mezuniyet Belgesi ve onaylı Türkçe tercümesi (Kayıt tarihi ve eğitim süresi mutlaka belgede belirtilmelidir))(Lise öğreniminin tamamını yurt dışında okuduğunu gösterir transkript ya da mezun olunan liseden alınmış onaylı belge ve onaylı Türkçe tercümesi)(Dosyalar 1 dosya olacak şekilde birleştirilmelidir. Çünkü sadece 1 dosya yüklenebilmektedir. Dosya uzantısının PDF olması ve boyutunun en fazla 5 MB olması gerekmektedir)

 

Başvuru Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:

  • Kullanıcı oluşturma ekranında adaydan e-posta adresi talep edilecektir. Bu e-posta adresinin mutlaka adaya ait olması gerekmektedir. Ayrıca, aday ile her aşamada bu e-posta adresi üzerinden iletişim kurulacağı için adayın sadece bu başvuruya özel, basit bir e-posta adresi alması ve aktif olarak kullanması önerilmektedir. Başvuru, yerleştirme ve kayıt işlemlerinde sisteme girişte e-posta adresi kullanıldığından adayların kendi güvenlikleri açısından e-posta adreslerini ve şifrelerini kimseyle paylaşmamaları önem arz etmektedir.
  • Kullanıcı oluştururken girilen e-posta adresinde Türkçe karakterlerin (ç, ğ, ı, ö, ş, ü) kullanılmaması gerekmektedir (Örnek: gmaıl.com yazılmamalıdır). Ayrıca, e-posta adresinin aktif ve geçerli bir adres olması gerekmektedir. Kullanıcı şifresinin de basit ve unutulmayacak bir şifre olmasına özen gösterilmesi gerekmektedir.
  • Başvuru işlemi bireyseldir ve her aday başvuruda istenen bilgileri doldurup, belgeleri sisteme yükleyecektir.
  • Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar listesinde yer alan belgeler dışında belge ile yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.
  • Başvuru ekranında, başvuru işlemine başlamadan önce “Kişisel Verileri Koruma Kanunu” kapsamında “Aydınlatma Metni” ve “Açık Rıza Beyanı” metinlerini okuyup onaylamanız gerekmektedir.

Eğer iptal butonuna basarsanız açık rıza beyanı vermekten imtina etmiş sayılacaksınız ve aşağıdaki uyarıyı alacaksınız.

  • Her aday tek bir başvuru yapabilir. Birden çok başvuru yapılması halinde kişinin diğer başvuruları iptal edilir.
  • Adaylar, sadece sınav veya diploma puanından biri ile başvuru yapabilir.
  • Başvuru işlemi sırasında tercihler de alınacak olup her adayın değerlendirmeye alınabilmesi için en az 1 tercih yapması gerekmektedir (En fazla 8 tercih hakkı bulunmaktadır). Tercih sırası yerleştirmede önceliklidir. Bu nedenle adayın tercih sıralamasına özen göstermesi gerekmektedir. Tercih sıralaması başvuru süreci sona erdikten sonra kesinlikle değiştirilememektedir.
  • Başvuru sürecinde başvuru formunda girilen tüm bilgilerin doğruluğundan ve yüklenen tüm belgelerin doğruluğundan adayın kendisi sorumludur. Eksik ve/veya yanlış bilgi veya belgeye rastlanan adayın başvurusu reddedilecektir.
  • Başvuru ekranına girilen bilgilerdeki/yüklenen belgelerdeki veya tercihlerdeki yanlışlıklardan doğacak sonuçların bütün sorumluluğu adaylara aittir.
  • Başvuru için yüklenilen tüm belgelerin orijinalleri Üniversiteye kaydınız yapılırken istenecektir.
  • Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen lise diploması ya da lise bitirme sınavı statüsünde olan belgeyi seçmiş ancak henüz mezun olmamış adayların henüz kesinleşmiş bir mezuniyet notu oluşmayacağından ve değerlendirmeye esas puan dönüşümü yapılamayacağından başvuruları reddedilecektir. Bu durumdaki adaylar mezun olduktan sonra 3. başvuru döneminde başvuru yapabilirler.
  • GCE A Level belgesi ile yapılacak başvurularda “Predicted Grade” (Beklenen Sonuç) ifadesi yazan belgeler değerlendirmeye alınmayacaktır. Bu durumdaki adayların notları kesinleştikten sonra 3. başvuru döneminde başvuru yapmaları gerekmektedir.
  • Türkiye lise diploması ya da M.E.B. yurt dışı Türk okulları lise diploması ile başvuru kabul edilmemektedir. Bu belgeye sahip adaylar, Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar listesinde yer alan “Üniversite Giriş Sınavı” statüsünde olan bir belgeye sahip olmaları durumunda başvuru yapabilirler (SAT, ACT, YÖS vb.).
  • 2021 DEYÖS ya da 2022 DEYÖS sonucuna sahip adaylar da başvuru koşulunu sağlamaları halinde 1. başvuru döneminde başvuru yapabileceklerdir. Bu adayların başvuru formunda sınav/diploma adı listesinde yer alan “Examination For Foreign or Overseas Students (YOS) results arranged by all the higher education institutions in Türkiye” seçeneğini seçmeleri gerekmektedir.
  • Diğer üniversitelerin 2021 veya 2022 YÖS sonuçları ile başvuru yapacak adayların başvuru formunda sınav/diploma adı listesinde yer alan “Examination For Foreign or Overseas Students (YOS) results arranged by all the higher education institutions in Türkiye” seçeneğini seçmeleri gerekmektedir.
  • YÖS sonucu ile başvuru yapacak adayların YÖS sınavını düzenleyen üniversite adını listeden seçmeleri gerekmektedir.

  • 2023 TR-YÖS sonucu ile başvuru yapacak adayların başvuru formunda sınav/diploma adı listesinde yer alan “TR-YOS (Exam for Foreign Students for Higher Education in Türkiye)” seçeneğini seçmeleri gerekmektedir.
  • Birden fazla belge kabul edilen ülkelerden başvuru yapan adayların, başvuru işlemi sırasında seçtikleri belge ile yükledikleri belgede karışıklık yaşadıkları tespit edildiğinden aşağıda yer alan ülkelerden başvuru yapacak adayların başvuru işleminden önce bu uyarıyı dikkatlice okumaları tavsiye edilmektedir.

Azerbaycan’dan kabul edilen belgelerden; lise diploması ile başvuru yapacakların “Certificate of Complete Secondary Education (Azerbaijan)” seçeneğini, Üniversite Giriş Sınavı sonucu ile başvuru yapacakların “Azerbaijan University Entrance Exam “Talebe Qabulu üzre Dövlet Komissiyası” (TQDK)” seçeneğini seçmeleri gerekmektedir. (Beyan ile belge tutarsızlığı tespit edilmesi durumunda komisyon kararı ile başvuru reddedilebilir.)

Kazakistan’dan kabul edilen belgelerden; lise diploması ile başvuru yapacakların “Orta bilim turaly attestat/Attestat o (obschem) Srednem Obrazovanii (Kazakhstan)” seçeneğini, Üniversite Giriş Sınavı sonucu ile başvuru yapacakların “Kazakhstan National University Test” ya da “National University Entrance Test (ENT)” seçeneğini seçmeleri gerekmektedir. (Beyan ile belge tutarsızlığı tespit edilmesi durumunda komisyon kararı ile başvuru reddedilebilir.)

Kırgızistan’dan kabul edilen belgelerden; lise diploması ile başvuru yapacakların “Attestat o Srednem (Polnom) Obshchem Obrazovanii (Kyrgyzstan)” seçeneğini, Üniversite Giriş Sınavı sonucu ile başvuru yapacakların “Kyrgyzstan National Scholarship Test” seçeneğini seçmeleri gerekmektedir. (Beyan ile belge tutarsızlığı tespit edilmesi durumunda komisyon kararı ile başvuru reddedilebilir.)

Rusya Federasyonu’ndan kabul edilen belgelerden; lise diploması ile başvuru yapacakların “Attestat o Srednem Obrazovanii/Attestât o Srednem (Polnom) Obshchem Obrazovanii (Russian Federation)” seçeneğini, Üniversite Giriş Sınavı sonucu ile başvuru yapacakların “Unified State Examination (EGE)” seçeneğini seçmeleri gerekmektedir. (Beyan ile belge tutarsızlığı tespit edilmesi durumunda komisyon kararı ile başvuru reddedilebilir.)

Suudi Arabistan’dan kabul edilen belgelerden; lise diploması ile başvuru yapacakların “Tawjihi (Saudi Arabia)” seçeneğini, Üniversite Giriş Sınavı sonucu ile başvuru yapacakların “Qudurat” seçeneğini seçmeleri gerekmektedir. (Beyan ile belge tutarsızlığı tespit edilmesi durumunda komisyon kararı ile başvuru reddedilebilir.)

  • Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar listesinde yer alan belgelerden, diploma ile yapılan başvurularda mutlaka adayın mezuniyet notu belgede yer almalıdır. Mezuniyet notu bulunmaması durumunda mezuniyet not ortalamasının belirtildiği Denklik Belgesi var ise bu belgede yazan notun, eğer yoksa mezuniyet notu için aritmetik ortalamanın yazılması gerekmektedir.
  • T.C. uyruklu ya da doğumla ilk uyruğu T.C. olan çift uyruklu adaylardan, ortaöğreniminin (lise) tamamını K.K.T.C. hariç yabancı bir ülkede tamamlayanların;
    • Yurt dışında bulunmaksızın uzaktan öğretim yoluyla yurt dışındaki bir liseden diploma alan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.
    • Yurt dışındaki bir liseden örgün eğitim yoluyla alınan diploma sahibi adaylardan, pasaport ya da emniyet kayıtları ile diploma alınan ülkeye giriş-çıkışlarını kanıtlamaları talep edilecek olup lisedeki eğitimin süresi ile ilgili ülkeye giriş-çıkış tarihlerinde uyuşmazlık tespit edilmesi halinde söz konusu adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.
  • Başvuru formunda mutlaka “Başvuru Ekle/Güncelle” butonuna basınız. Aksi takdirde başvurunuz tamamlanmayacaktır.
  • Başvuru süreci içerisinde tekrar tekrar giriş yapıp bilgi ve belgelerinizi kontrol edip başvurunuzun eksiksiz ve doğru olduğundan emin olunuz.
  • Başvuruyu sonlandırmak verilen bilgilerin eksiksiz ve doğru olduğunu kabul etmek anlamına gelir. Belgelerin tam olup olmadığı adayın kendi sorumluluğundadır. Eksik belgeli başvurular değerlendirmeye alınmaz. Başvuru koşullarını sağlamayan adayların başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır.

 

Değerlendirme:

 

Başvuruların değerlendirilmesi ve adayların yerleştirilmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi’nin inisiyatifindedir.

 

Başvurular, Üniversitemiz bünyesinde oluşturulan komisyon tarafından değerlendirilir.

 

Başvuru koşullarını taşımayan adayların başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır.

 

Adayların başvuruları, komisyon tarafından değerlendirilerek “kabul” ve “ret” şeklinde sonuçlandırılır.

 

Yerleştirme:

 

Adayların yerleştirilmesi tamamen Dokuz Eylül Üniversitesi’nin önceliğindedir.

 

Dokuz Eylül Üniversitesi kontenjanları doldurup doldurmamakta serbesttir.

 

Başvuru koşullarını sağlamış olmak yerleştirme için kabul edilmeyi gerektirmez.

 

Adayın yerleştirilmesinde adayın tercih sırası ve yerleştirme puanı esas alınır.

 

Başvuruların değerlendirilmesi sonucunda başvuruları kabul edilen adayların, sınav ya da diploma notu ortak bir hesaplama ile standart bir formülle yüzlük nota dönüştürülür. Ayrıca komisyon kararı ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın yükseköğretimde hedef odaklı uluslararasılaşma politikası bağlamında takip ettiği stratejiler ve belirlediği hedefler doğrultusunda Üniversitemize nitelikli öğrenci kabulü için dönüştürülmüş puanlara katsayı da uygulanabilmektedir. En sonunda her aday için bir yerleştirmeye esas puan oluşur ve adaylar tercihleri ile yerleştirme puanları baz alınarak bilgisayar ortamında yerleştirme işlemine tabi tutulurlar.

 

Üniversitemize yerleşen adaylar, https://ogrbasvuru.deu.edu.tr/Yos/dogrulama_index.php adresinden “Yerleştirme Sonuç Belgesi” alabilirler. Bu belge “Kabul Mektubu” yerine geçmektedir ve doğrulama kodu ile https://ogrbasvuru.deu.edu.tr/Yos/dogrulama_index.php adresinden doğrulanabilmektedir. Adaylar bu belge ile birlikte ülkelerindeki Türkiye Büyükelçiliği’ne giderek vize alabilirler.

 

Not: Başvuru için adaylardan lise öğrenimi için Denklik Belgesi istenilmemektedir ancak Denklik Belgesi, Türkiye’de herhangi bir yükseköğretim kurumuna kayıt olmak için zorunludur. Türkiye’de Denklik Belgesini vermek tamamen Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı’nın takdirindedir. Ancak, il ve ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde yoğunluk yaşanması nedeniyle diploma denklik işlemleri çok uzun sürmektedir. Bu nedenle, adayların ülkelerinde bulunan Türk Büyükelçiliği’ne ya da Türk Konsolosluğu’na diploma denklik işlemi için başvurmaları önem arz etmektedir. Detaylı bilgi için https://edenklik.meb.gov.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.


News