2023 – Dokuz Eylül Üniversitesi Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (DEYÖS) Başvuru İşlemleri (2. BAŞVURU DÖNEMİ)

Yayınlanma Tarihi: 30-03-2023

2023 – Dokuz Eylül Üniversitesi Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (DEYÖS) başvuruları 3-17 Nisan 2023 tarihleri arasında alınacaktır.

 

DEYÖS, İzmir’de Üniversitemiz bünyesinde gözetmen denetiminde basılı soru kitapçığı ve cevap anahtarı ile 4 Haziran 2023 tarihinde saat: 11:00’de yüz yüze yapılacaktır.

 

“Dokuz Eylül Üniversitesi Yurt Dışından/Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabulü Başvuru ve Sınav Takvimi” için tıklayınız

 

Başvuru işlemine başlamadan önce başvuru koşullarını dikkatlice okumanız gerekmektedir. Başvuru koşulları için tıklayınız.

 

DEYÖS’e başvuru yapmadan önce DEYÖS sınav ücretini ödemeniz gerekmektedir. DEYÖS Sınav Ücreti 800 TL’dir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

 

DİKKAT!

DEYÖS sınav ücretini ödeyen her adayın DEYÖS’e katılma hakkı olacaktır.

 

Adayların yurt dışından öğrenci kabul şartlarını taşıyıp taşımadıkları kendi sorumluluklarındadır.

 

DEYÖS’e katılma hakkı verilmiş olması başvuru koşulunun sağlandığı anlamına gelmez.

 

Başvuru koşulunu sağlamadığı anlaşılan adayların, yerleştirme ve kayıt işlemleri yapılmayacaktır.

 

DEYÖS sınav içeriği için tıklayınız

 

DEYÖS soru örnekleri için tıklayınız

 

Başvuru işleminde size yardımcı olması için hazırlanan “Başvuru ve Tercih Kılavuzu” için tıklayınız

 

Online Başvuru (3 Nisan 2023 tarihinde aktif olacaktır)

 

2023-2024 eğitim-öğretim yılı yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü programlar & özel koşul ve açıklamalar için tıklayınız

 

2023-2024 eğitim-öğretim yılı için öğrenim ücretleri için tıklayınız

(2023-2024 eğitim-öğretim yılı öğrenim ücretleri hakkında Cumhurbaşkanı Kararı henüz Resmi Gazete’de yayımlanmamış olup öğrenim ücretlerinde değişiklik olması durumunda tablo güncellenecektir.)

 

Dokuz Eylül Üniversitesi, 10 yerleşkede 18 Fakülte, 2 Yüksekokul, 1 Konservatuvar, 6 Meslek Yüksekokulu ve 7 Enstitü ile eğitim vermektedir. Adayların tercih yapmadan önce yerleşkelerimiz hakkındaki bilgileri incelemesinde fayda bulunmaktadır.

 

Yerleşkelerimiz hakkında bilgi için tıklayınız

 

Özel Yetenek Sınavı Hakkında Önemli Bilgi:

Özel Yetenek Sınavı sonucu ile öğrenci kabul edilen programlarda öğrenim görmek isteyen adayların da başvuru ve tercih işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir. Ancak, bu adaylar için merkezi bir yerleştirme yapılmayacak olup başvuruları kabul edilen adaylar ilgili birimin özel yetenek sınavına tabi tutulurlar. Özel Yetenek Sınavında başarılı olan adayların kayıtları yapılır.

 

Özel Yetenek Sınavı Sonucu ile Öğrenci Kabul Edilen Programlar için tıklayınız

 

(*) “Özel Yetenek Sınavı” başvuru, sınav ve kayıt takvimi ile açıklamalar tablosu daha sonra http://www.deu.edu.tr ve http://deyos.deu.edu.tr sayfalarından ilan edilecektir.

 

Başvuruda Sisteme Yüklenmesi İstenilen Belgeler:

 

1. Fotoğraf:

Adayın dijital ortamda bulunan fotoğrafını sisteme yüklemesi gerekmektedir. Bu fotoğrafın, adayın kolaylıkla tanınmasını sağlayacak şekilde net, yüzü açık, cepheden ve son 6 (altı) ay içerisinde çekilmiş resmi ve vesikalık fotoğraf (4,5 x 6 cm) formatında olması zorunludur. “Dosya Seç” butonuna basarak yüklediğiniz fotoğraf, bu alanda görüntülenecektir. Fotoğraf mutlaka JPG formatında olmalıdır. (Güneş gözlüğü vb. aksesuarlar ile mat, karanlık veya uzak mesafelerden çekilmiş fotoğraflar kullanılmamasına özen gösteriniz.)

 

Dikkat!

Başvuruda sisteme yüklenen fotoğraf öğrenci kartında kullanılacak olup her adayın cepheden çekilmiş vesikalık fotoğraf yüklemesi gerekmektedir.

 

2. Başvuru Koşulu Belgesi:

Başvuru formunda seçilen başvuru koşulunun gerektirdiği ve aşağıda belirtilen belgenin PDF formatında yüklenmesi gerekmektedir.

  • Yabancı uyruklu ya da haymatlos (vatansız) olan adayın, pasaportunun ilk sayfasını (kişisel bilgiler sayfası) ya da kimlik/geçici koruma kimlik belgesini yüklemesi gerekmektedir. (Dosya uzantısının PDF olması ve boyutunun en fazla 5 MB olması gerekmektedir)

 

 

  • Türk vatandaşlığından çıkma izni olan ya da “Mavi Kart” sahibi adayın, Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi’ni ya da Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği’ni (E-Devlet hizmeti üzerinden alınan belgeler geçerlidir)(Vatandaşlıktan çıkma tarihi mutlaka belgede belirtilmelidir) veya Mavi Kart’ını yüklemesi gerekmektedir. (Dosyalar 1 dosya olacak şekilde birleştirilmelidir. Çünkü sadece 1 dosya yüklenebilmektedir. Dosya uzantısının PDF olması ve boyutunun en fazla 5 MB olması gerekmektedir)

  • Doğumla yabancı uyruklu iken sonradan kazanılan vatandaşlık ile T.C. vatandaşlığına geçen/bu durumdaki çift uyruklu adayın, Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği’ni yüklemesi gerekmektedir. (Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği’nde; adayın kendisi, annesi ve babasının da bilgilerinin yer alması gerekmektedir)(Türk vatandaşlığını kazanma tarihi mutlaka belgede belirtilmelidir)(Dosya uzantısının PDF olması ve boyutunun en fazla 5 MB olması gerekmektedir)

  • T.C. uyruklu olup lise öğreniminin tamamını K.K.T.C. hariç yabancı bir ülkede tamamlayan (Ortaöğreniminin (lise) tamamını K.K.T.C. dışında yabancı bir ülkedeki MEB nezdinde açılmış Türk okullarında tamamlayanlar dâhil) adayın, Lise Diploması/Mezuniyet Belgesi ve transkript/onaylı belge (lisenin tamamını yurt dışında okuduğunu kanıtlayıcı belgeleri (Transkript, karne, Göçmen Kaçakçılığıyla Mücadele ve Hudut Kapıları Daire Başkanlığı’ndan alınan Yurda Giriş/Çıkış Belgesi vs.)) yüklemesi gerekmektedir. (Orijinal Diploma/Mezuniyet Belgesi ve onaylı Türkçe tercümesi (Kayıt tarihi ve eğitim süresi mutlaka belgede belirtilmelidir))(Lise öğreniminin tamamını yurt dışında okuduğunu gösterir transkript ya da mezun olunan liseden alınmış onaylı belge ve onaylı Türkçe tercümesi)(Dosyalar 1 dosya olacak şekilde birleştirilmelidir. Çünkü sadece 1 dosya yüklenebilmektedir. Dosya uzantısının PDF olması ve boyutunun en fazla 5 MB olması gerekmektedir)

 

 

DİKKAT!

DEYÖS sınav ücretinin ödeme belgesinin (dekont, bankamatik fişi vb.) de sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Ödeme belgesini PDF formatında başvuru koşulu belgesi ile birleştirerek yükleyiniz.

 

Başvuru Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:

  • Kullanıcı oluşturma ekranında adaydan e-posta adresi talep edilecektir. Bu e-posta adresinin mutlaka adaya ait olması gerekmektedir. Ayrıca, aday ile her aşamada bu e-posta adresi üzerinden iletişim kurulacağı için adayın sadece bu başvuruya özel, basit bir e-posta adresi alması ve aktif olarak kullanması önerilmektedir. Başvuru, yerleştirme ve kayıt işlemlerinde sisteme girişte e-posta adresi kullanıldığından adayların kendi güvenlikleri açısından e-posta adreslerini ve şifrelerini kimseyle paylaşmamaları önem arz etmektedir.
  • Kullanıcı oluştururken girilen e-posta adresinde Türkçe karakterlerin (ç, ğ, ı, ö, ş, ü) kullanılmaması gerekmektedir (Örnek: gmaıl.com yazılmamalıdır). Ayrıca, e-posta adresinin aktif ve geçerli bir adres olması gerekmektedir. Kullanıcı şifresinin de basit ve unutulmayacak bir şifre olmasına özen gösterilmesi gerekmektedir.
  • Başvuru ekranında, başvuru işlemine başlamadan önce “Kişisel Verileri Koruma Kanunu” kapsamında “Aydınlatma Metni” ve “Açık Rıza Beyanı” metinlerini okuyup onaylamanız gerekmektedir.

 

 

Eğer iptal butonuna basarsanız açık rıza beyanı vermekten imtina etmiş sayılacaksınız ve aşağıdaki uyarıyı alacaksınız.

 

  • Her aday tek bir başvuru yapabilir. Birden çok başvuru yapılması halinde kişinin diğer başvuruları iptal edilir.
  • Başvuru işlemi sırasında tercihler de alınacak olup her adayın değerlendirmeye alınabilmesi için en az 1 tercih yapması gerekmektedir (En fazla 8 tercih hakkı bulunmaktadır). Tercih sırası yerleştirmede önceliklidir. Bu nedenle adayın tercih sıralamasına özen göstermesi gerekmektedir. Tercih sıralaması başvuru süreci sona erdikten sonra kesinlikle değiştirilememektedir.
  • Başvuru sürecinde başvuru formunda girilen tüm bilgilerin doğruluğundan ve yüklenen tüm belgelerin doğruluğundan adayın kendisi sorumludur. Eksik ve/veya yanlış bilgi veya belgeye rastlanan adayın başvurusu reddedilecektir.
  • Başvuru ekranına girilen bilgilerdeki/yüklenen belgelerdeki veya tercihlerdeki yanlışlıklardan doğacak sonuçların bütün sorumluluğu adaylara aittir.
  • Başvuru için yüklenilen tüm belgelerin orijinalleri Üniversiteye kaydınız yapılırken istenecektir.
  • T.C. uyruklu ya da doğumla ilk uyruğu T.C. olan çift uyruklu adaylardan, ortaöğreniminin (lise) tamamını K.K.T.C. hariç yabancı bir ülkede tamamlayanların;
    • Yurt dışında bulunmaksızın uzaktan öğretim yoluyla yurt dışındaki bir liseden diploma alan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.
    • Yurt dışındaki bir liseden örgün eğitim yoluyla alınan diploma sahibi adaylardan, pasaport ya da emniyet kayıtları ile diploma alınan ülkeye giriş-çıkışlarını kanıtlamaları talep edilecek olup lisedeki eğitimin süresi ile ilgili ülkeye giriş-çıkış tarihlerinde uyuşmazlık tespit edilmesi halinde söz konusu adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.
  • Başvuru formunda mutlaka “Başvuru Ekle/Güncelle” butonuna basınız. Aksi takdirde başvurunuz tamamlanmayacaktır.
  • Başvuru süreci içerisinde tekrar tekrar giriş yapıp bilgi ve belgelerinizi kontrol edip başvurunuzun eksiksiz ve doğru olduğundan emin olunuz.
  • Başvuruyu sonlandırmak verilen bilgilerin eksiksiz ve doğru olduğunu kabul etmek anlamına gelir. Belgelerin tam olup olmadığı adayın kendi sorumluluğundadır. Eksik belgeli başvurular değerlendirmeye alınmaz. Başvuru koşullarını sağlamayan adayların başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır.

News