2024 – Ön Lisans/Lisans Düzeyinde Uluslararası Öğrenci Kabulü Başvuru İşlemleri (2. Başvuru Dönemi)

Yayınlanma Tarihi: 28-08-2024

Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar ile başvurular 28 Ağustos-2 Eylül 2024 (Türkiye saati ile 17.00’ye kadar) tarihleri arasında online olarak alınacaktır.

 

 

 

Dokuz Eylül Üniversitesi’nin yurt içinde hiçbir ilde ve yurt dışında hiçbir ülkede temsilciliği ya da bürosu bulunmamaktadır. Dokuz Eylül Üniversitesi, uluslararası öğrenci alımında hiçbir kurum, kuruluş veya kişiye kendi adına başvuru yapma, yaptırma, alma veya öğrencilere ulaşma yetkisi vermemiştir. Adayların başvurularını bireysel olarak yapmaları gerekmektedir. Bu konuda yetkili olduğunu söyleyen ve kendilerini Dokuz Eylül Üniversitesi’nin temsilcisi olarak tanıtan şahıslara veya şirketlere lütfen itibar etmeyiniz. Başvuruyla ilgili tüm bilgiler internet sayfalarımızda mevcuttur. Yaşanacak sorunlardan Üniversitemiz sorumlu olmayacaktır.

 

Başvurular sadece online alınacak olup şahsen, posta ya da e-posta yolu ile başvuru kabul edilmeyecektir. Başvuru için herhangi bir basılı belge göndermenize gerek yoktur.

 

DİKKAT! 

 

  • KKTC uyruklu olup; KKTC’de ikamet eden (ikamet belgesi yüklenmesi talep edilmektedir) ve KKTC’de ortaöğrenimini tamamlayanlar, sadece GCE AL sınav sonuçları ile başvurabileceklerdir.
  • KKTC uyruklu olup; ortaöğreniminin (lise) tamamını KKTC hariç yabancı bir ülkede tamamlayanlar, sadece TR-YÖS sonucu ile başvurabileceklerdir.
  • KKTC uyruklu olup sonradan TC vatandaşlığı almış olanlar; KKTC’de ikamet eden (ikamet belgesi yüklenmesi talep edilmektedir) ve KKTC’de ortaöğrenimini tamamlayanlar, sadece GCE AL sınav sonuçları ile başvurabileceklerdir.
  • TC uyruklu olup sonradan KKTC vatandaşlığını alanlar ile doğumla TC ve KKTC çift vatandaşlığı kazanmış olanlar; ortaöğreniminin (lise) tamamını KKTC hariç yabancı bir ülkede tamamlayanlar, GCE AL sınav sonucu hariç yurt dışından öğrenci kabulü dahilinde belirlenen kriter ve puanlarla başvurabileceklerdir.

 

“Dokuz Eylül Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kabulü Başvuru, Yerleştirme ve Kayıt Takvimi” için tıklayınız

 

Başvuru işlemine başlamadan önce başvuru koşullarını dikkatlice okumanız gerekmektedir.

 

Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar listesi için tıklayınız

 

İkinci başvuru dönemi 2024-2025 eğitim-öğretim yılı uluslararası öğrenci kabulü kontenjanları & özel koşul ve açıklamalar için tıklayınız

 

2024-2025 eğitim-öğretim yılı yeni kayıt yaptıracak adayların öğrenim ücretleri için tıklayınız

 

Başvuru ve Tercih Kılavuzu için tıklayınız

 

Online Başvuru için tıklayınız

 

Dokuz Eylül Üniversitesi, 10 yerleşkede 18 Fakülte, 2 Yüksekokul, 1 Konservatuvar, 6 Meslek Yüksekokulu ve 7 Enstitü ile eğitim vermektedir. Adayların tercih yapmadan önce yerleşkelerimiz hakkındaki bilgileri incelemesinde fayda bulunmaktadır.

 

Yerleşkelerimiz hakkında bilgi için tıklayınız

 

Başvuruda Sisteme Yüklenmesi İstenilen Belgeler:

 

1. Sınav Sonuç Belgesi/Diploma Aslı:

 

Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar listesinde yer alan ve başvuru formunda beyan edilen sınav sonuç belgesinin/diplomanın aslının PDF formatında sisteme yüklenmesi talep edilmektedir.

 

Tüm adayların lise diploması aslı ya da geçici mezuniyet belgesi aslı da yüklemesi gerekmektedir (Üniversite giriş sınavı statüsünde olan bir belge ile başvuru yapacak lise son sınıf öğrencilerinin öğrenci belgesi aslı yüklemesi gerekmektedir).

 

TR-YÖS sonuç belgesinde mutlaka doğrulama adresi ve doğrulama kodu yer almalıdır. SAT ve ACT ile yapılacak başvurularda belge doğrulaması yapılamamakta olup adayların; SAT için https://www.collegeboard.org adresi kullanıcı adı ve şifresini, ACT için https://www.act.org adresi kullanıcı adı ve şifresini belge üzerinde bildirmesi talep edilecektir ve doğrulama işlemi yapılamaması durumunda adayların başvuruları reddedilecektir.

 

Tahrif edilmiş belge (üzerinde değişiklik/ekleme yapılmış belge) ya da sahte belge ile başvuru yaparak başarılı olan adayların bu durumun tespit edilmesi halinde kayıt hakkı kazanmış olsalar dahi, kayıt işlemleri yapılmayacaktır. Kayıtları yapıldıktan sonra bu durumları ortaya çıkanların, eğitimin hangi aşamalarında olduğuna bakılmaksızın, ilgili yasal mevzuat çerçevesinde ilişikleri kesilecektir.

 

2. Sınav Sonuç Belgesi/Diploma Tercümesi:

 

Beyan edilen sınav sonuç belgesinin/diplomanın resmi makamlarca (Türk Konsolosluğu, noter, yeminli tercüman) onaylı Türkçe ya da İngilizce tercümesinin aslının PDF formatında sisteme yüklenmesi talep edilmektedir. (SAT, ACT vb. İngilizce bir sınav sonuç belgesi ile ya da TR-YÖS ile başvuru yapan adayın bu alana aynı belgeyi tekrar yüklemesi gerekmektedir.) (Kayıt hakkı kazanılması durumunda sınav sonuç belgesinin/diplomanın sadece Türkçe tercümesi kabul edilmektedir. (SAT, ACT, TR-YÖS hariç))

 

Tüm adayların lise diplomasının Türkçe ya da İngilizce tercümesinin aslını ya da geçici mezuniyet belgesinin Türkçe ya da İngilizce tercümesinin aslını da yüklemesi gerekmektedir. (Üniversite giriş sınavı statüsünde olan bir belge ile başvuru yapacak lise son sınıf öğrencilerinin öğrenci belgesinin Türkçe ya da İngilizce tercümesinin aslını yüklemesi gerekmektedir) (Ortaöğrenimi Türkiye’de tamamlayan adaylar hariç)

 

Tercüme belgelerinin tüm sayfalarının yetkili makamlarca onaylı olması zorunludur. Onaysız tercümeler kesinlikle kabul edilmeyecektir. Orijinal belgede yer almayan bir ifadenin söz konusu belgenin tercümesinde yer almaması gerekmektedir.

 

3. Transkript:

 

Ortaöğretim kurumundan alınmış onaylı transkript ve resmi makamlarca (Türk Konsolosluğu, noter, yeminli tercüman) onaylı Türkçe ya da İngilizce tercümesinin aslının PDF formatında sisteme yüklenmesi talep edilmektedir.

 

4. Pasaport/Kimlik:

 

Pasaportun ya da Geçici Koruma Kimlik Belgesinin fotoğraflı kimlik bilgilerinin yer aldığı sayfasının taranmış halinin PDF formatında sisteme yüklenmesi talep edilmektedir.

 

5. Fotoğraf:

 

Adayın dijital ortamda bulunan fotoğrafını sisteme yüklemesi gerekmektedir. Bu fotoğrafın, adayın kolaylıkla tanınmasını sağlayacak şekilde net, yüzü açık, cepheden ve son 6 (altı) ay içerisinde çekilmiş resmi ve vesikalık fotoğraf (4,5 x 6 cm) formatında olması zorunludur. “Dosya Seç” butonuna basarak yüklenen fotoğraf, bu alanda görüntülenecektir. Fotoğraf mutlaka jpg formatında olmalıdır. (Güneş gözlüğü vb. aksesuarlar ile mat, karanlık veya uzak mesafelerden çekilmiş fotoğraflar kullanılmamalıdır.)

 

Başvuruda sisteme yüklenen fotoğraf, Üniversitemizin Öğrenci Bilgi Sisteminde ve “Öğrenci Kimlik Kartı” nda kullanılacak olup her adayın aşağıda yer alan örnek fotoğraflardaki gibi cepheden çekilmiş vesikalık fotoğraf yüklemesi gerekmektedir.

 

 

  

Adayın fotoğrafını sisteme yüklerken fotoğrafının doğru konumda olmasına özen göstermesi gerekmektedir.

 

 

                                                       

6. Başvuru Koşulu Belgesi:

 

Başvuru formunda seçilen başvuru koşulunun gerektirdiği ve aşağıda belirtilen belgenin PDF formatında yüklenmesi gerekmektedir.

  • Yabancı uyruklu ya da haymatlos (vatansız) olan adayın, pasaportunun ilk sayfasını (kişisel bilgiler sayfası) ya da kimlik/geçici koruma kimlik belgesini yüklemesi gerekmektedir. (Dosya uzantısının PDF olması ve boyutunun en fazla 5 MB olması gerekmektedir)

 

 

 

  • Türk vatandaşlığından çıkma izni olan ya da “Mavi Kart” sahibi adayın, Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi’ni/Mavi Kart’ını ya da Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği’ni (E-Devlet hizmeti üzerinden alınan belgeler geçerlidir) (Vatandaşlıktan çıkma tarihi mutlaka belgede belirtilmelidir) yüklemesi gerekmektedir. (Bu alana sadece 1 dosya yüklenebildiğinden belgeler birleştirilerek 1 dosya olacak şekilde yüklenmelidir. Dosya uzantısının PDF olması ve boyutunun en fazla 5 MB olması gerekmektedir.)

 

 

 

 

  • Doğumla yabancı uyruklu iken sonradan kazanılan vatandaşlık ile TC vatandaşlığına geçen/bu durumdaki çift uyruklu adayın, Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği’ni yüklemesi gerekmektedir. (Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği’nde; adayın kendisi, annesi ve babasının da bilgilerinin yer alması gerekmektedir) (Türk vatandaşlığını kazanma tarihi mutlaka belgede belirtilmelidir) (Dosya uzantısının PDF olması ve boyutunun en fazla 5 MB olması gerekmektedir)

 

 

  • TC uyruklu olup lise öğreniminin tamamını KKTC hariç yabancı bir ülkede tamamlayan (Ortaöğreniminin (lise) tamamını KKTC dışında yabancı bir ülkedeki MEB nezdinde açılmış Türk okullarında tamamlayanlar dâhil) adayın, Lise Diploması/Mezuniyet Belgesi, transkript, lisenin tamamını yurt dışında okuduğunu kanıtlayıcı belge (Transkript, karne, Göçmen Kaçakçılığıyla Mücadele ve Hudut Kapıları Daire Başkanlığı’ndan alınan Yurda Giriş/Çıkış Belgesi vs.) ve onaylı Türkçe tercümelerini yüklemesi gerekmektedir. (Kayıt tarihi ve eğitim süresi mutlaka belgede belirtilmelidir.) (Bu alana sadece 1 dosya yüklenebildiğinden belgeler birleştirilerek 1 dosya olacak şekilde yüklenmelidir. Dosya uzantısının PDF olması ve boyutunun en fazla 5 MB olması gerekmektedir)

 

 

 

Başvuru Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:

 

  • Kullanıcı oluşturma ekranında adaydan e-posta adresi talep edilecektir. Bu e-posta adresinin mutlaka adaya ait olması gerekmektedir. Ayrıca, aday ile her aşamada bu e-posta adresi üzerinden iletişim kurulacağı için adayın sadece bu başvuruya özel, basit bir e-posta adresi alması ve aktif olarak kullanması önerilmektedir. Başvuru, yerleştirme ve kayıt işlemlerinde sisteme girişte e-posta adresi kullanıldığından adayların kendi güvenlikleri açısından e-posta adreslerini ve şifrelerini kimseyle paylaşmamaları önem arz etmektedir.
  • Kullanıcı oluştururken girilen e-posta adresinde Türkçe karakterlerin (ç, ğ, ı, ö, ş, ü) kullanılmaması gerekmektedir (Örnek: gmaıl.com yazılmamalıdır). Ayrıca, e-posta adresinin aktif ve geçerli bir adres olması gerekmektedir. Kullanıcı şifresinin de basit ve unutulmayacak bir şifre olmasına özen gösterilmesi gerekmektedir.
  • Başvuru işlemi bireyseldir ve her aday başvuruda istenen bilgileri doldurup, belgeleri sisteme yükleyecektir.
  • Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar listesinde yer alan belgeler dışında belge ile yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.
  • Her aday tek bir başvuru yapabilir. Birden çok başvuru yapılması halinde kişinin diğer başvuruları iptal edilir.
  • Adaylar, kabul edilen sınav veya diploma puanından sadece biri ile başvuru yapabilir.
  • Başvuru işlemi sırasında tercihler de alınacak olup her adayın değerlendirmeye alınabilmesi için en az 1 tercih yapması gerekmektedir (En fazla 5 tercih hakkı bulunmaktadır). Tercih sırası yerleştirmede önceliklidir. Bu nedenle adayın tercih sıralamasına özen göstermesi gerekmektedir. Tercih sıralaması başvuru süreci sona erdikten sonra kesinlikle değiştirilememektedir.
  • Üniversite Senatosu tarafından belirlenen minimum kriterler doğrultusunda adaylar ilgili programları tercih edebilecek olup hiçbir aday minimum kriterini sağlayamadığı programı tercih edemeyecektir. Minimum kriteri sağlamadığı halde bir programı tercih ettiği tespit edilen adayın yerleştirme işlemi yapılmayacaktır.
  • Başvuru sürecinde başvuru formunda girilen tüm bilgilerin doğruluğundan ve yüklenen tüm belgelerin doğruluğundan adayın kendisi sorumludur. Eksik ve/veya yanlış bilgi veya belgeye rastlanan adayın başvurusu reddedilecektir.
  • Başvuru için yüklenilen tüm belgelerin orijinalleri kesin kayıt esnasında istenecektir.
  • Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen lise diploması ya da lise bitirme sınavı statüsünde olan belgeyi seçmiş ancak henüz mezun olmamış adayların henüz kesinleşmiş bir mezuniyet notu oluşmayacağından ve değerlendirmeye esas puan dönüşümü yapılamayacağından başvuruları reddedilecektir.
  • Kayıt hakkı kazanan adayın, Üniversite Giriş Sınavı statüsünde olan (SAT, ACT vb.) sınav sonuç belgesi için kayıt sırasında doğrulama yapılacaktır. Belgenin doğrulanamaması halinde kesin kayıt işlemi yapılmayacaktır.
  • TC uyruklu ya da doğumla ilk uyruğu TC olan çift uyruklu adaylardan, ortaöğreniminin (lise) tamamını KKTC hariç yabancı bir ülkede tamamlayanların;
  • Yurt dışında bulunmaksızın uzaktan öğretim yoluyla yurt dışındaki bir liseden diploma alan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.
  • Yurt dışındaki bir liseden örgün eğitim yoluyla alınan diploma sahibi adaylardan, pasaport ya da emniyet kayıtları ile diploma alınan ülkeye giriş-çıkışlarını kanıtlamaları talep edilecek olup lisedeki eğitimin süresi ile ilgili ülkeye giriş-çıkış tarihlerinde uyuşmazlık tespit edilmesi halinde söz konusu adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.
  • Başvuru formunda mutlaka “Başvuru Ekle/Güncelle” butonuna basılması gerekmektedir. Aksi takdirde başvurunuz tamamlanmayacaktır.
  • Başvuru süreci içerisinde giriş yapılıp bilgi ve belgelerin kontrol edilmesi, başvurunun eksiksiz ve doğru olduğundan emin olunması gerekmektedir.
  • Başvuruyu tamamlamak, verilen bilgilerin eksiksiz ve doğru olduğunu kabul etmek anlamına gelir. Belgelerin tam olup olmadığı adayın kendi sorumluluğundadır. Eksik belge olması durumunda ve/veya başvuru koşullarını sağlamadığı tespit edilen adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.
  • Eksik, yanıltıcı, yalan beyan ve tahrif edilmiş belge (üzerinde değişiklik/ekleme yapılmış belge) ya da sahte belge ile başvuru yapıldığının tespit edilmesi halinde kayıt hakkı kazanılmış olunsa dahi kayıt işlemi yapılmayacaktır. Kayıtları yapıldıktan sonra bu durumları ortaya çıkanların, eğitimin hangi aşamalarında olduğuna bakılmaksızın ilgili yasal mevzuat çerçevesinde ilişikleri kesilecektir.

  

Değerlendirme:

 

Başvurular, Üniversitemiz bünyesinde oluşturulan komisyon tarafından değerlendirilir.

 

Başvuru koşullarını taşımayan adayların başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır.

 

Adayların başvuruları, komisyon tarafından değerlendirilerek “kabul” ve “ret” şeklinde sonuçlandırılır.

 

Başvuruları kabul edilen adayların puanları/notları aşağıda belirtilen formüle göre 100’lük sisteme dönüştürülerek yerleştirmeye esas puan belirlenir.

 

a= (100 – 50) / (USmax – USmin)

b= 100 – (a x USmax)

YEP=  b + (a x ÖSP)

USmax: Uluslararası sınavın/diplomanın ya da TR-YÖS’ün en yüksek puanı

USmin: Uluslararası sınavın ya da TR-YÖS’ün en yüksek puanının %50’si, diplomanın ya da lise bitirme sınavının en düşük geçme notu

ÖSP: Öğrencinin uluslararası sınav/diploma ya da TR-YÖS puanı

YEP: Yerleştirmeye esas sınav/diploma puanı

 

Başvuruları kabul edilen adayların yerleştirmeye esas puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralanarak değerlendirme listesi oluşturulur.

 

Yerleştirme:

 

Başvuru koşullarını sağlamış olmak programa yerleştirilme hakkı kazandırmaz. Adayların yerleştirme işlemlerinde, yerleştirmeye esas puanın yüksekliği, tercih sırası ve bir programa kabul edilen aynı uyruklu adayların sayısı dikkate alınır. Aynı uyruktan kayıt hakkı kazanan adayların sayısı ilgili programın kontenjan toplamının %20’sini geçemez.

 

Adayların puanlarının eşit olması durumunda ilk olarak tercih sırasına, eşitliğin devam etmesi durumunda yaşı küçük olan adaya öncelik tanınır.

 

Üniversitemize yerleşen adaylar, https://ogrbasvuru.deu.edu.tr/Yos/dogrulama_index.php adresinden “Yerleştirme Sonuç Belgesi” alabilirler. Bu belge “Kabul Mektubu” yerine geçmektedir ve doğrulama kodu ile https://ogrbasvuru.deu.edu.tr/Yos/dogrulama_index.php adresinden doğrulanabilmektedir. Adaylar bu belge ile birlikte ülkelerindeki Türkiye Büyükelçiliği’ne giderek vize alabilirler.

 

Not: Başvuru için adaylardan lise öğrenimi için Denklik Belgesi istenilmemekte olup Denklik Belgesi kesin kayıt için gerekli belgelerden biridir. Türkiye’de Denklik Belgesini vermek tamamen Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı’nın takdirindedir. İl ve ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde yoğunluk yaşanması nedeniyle diploma denklik işlemleri çok uzun sürmektedir. Bu nedenle, adayların diploma denklik belgelerini ülkelerinde bulunan Türk Büyükelçiliği ya da Türk Konsolosluğundan almaları tavsiye edilmektedir. Detaylı bilgi için https://edenklik.meb.gov.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.


News